Ver1.05 Patch


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先日(3/10日付けか?)、Ver1.05のパッチが当たりました。ちょっと読んでました。
 だいぶあやふやですが、まあこんなモンじゃないかな?
 3/22 Mavさんに指摘された部分をなおしました。これにて一応おしまいとします。

Thanx for nukunuku_chan & King & Maverick


  • Reduced Academy cost to 150 minerals.
  • Academyの建設費がミネラル150に
    (減少(^^/やったあ)

  • Reduced Science Facility cost to 100 minerals, 150 gas.
  • ScienceFacilityの建設費がミネラル100、ガス150に
    (下がった、のかな(オイオイ)

  • Reduced Spider Mine research cost to 100 minerals, 100 gas.
  • Spider Mineの研究費がミネラル100、ガス100に
    (さがった、んだと思う。やっぱバルチャー人気無いんだね)

  • Reduced the cooldown for units on unload from a transport.
  • 輸送機から降車する間隔を減少した
    (全種族なのか?また、遅く降りるようになったのか?それとも早く?)

  • Added a limit so games can only be saved at most once every two minutes during a multiplayer game.
  • マルチプレイでセーブできる期間が2分おきになった。

  • Fixed a bug that caused save game compatibility problems with 1.03 save games loaded into 1.04 and Brood War.
  • Ver1.03のセーブデータをBWと1.04でロードしたとき起きるバグを解消した

  • The 'something for nothing' cheat no longer gives Brood War upgrades in normal Starcraft games.
  • 「さむしんぐふぉーのっしんぐ」のチートが働かないようにした
    (チートコードのことかな?)

  • When using the 'exactly' modifier in trigger conditions, incomplete units are no longer included in the comparision.
  • 「すぐに起きる」効果にかかるトリガーの条件をハンパにしか満たしていないユニットには効果が及ばないようにした
    (だと思う。シナリオ作ったことあればピンと来るのかもしれんが;_;)

  • Hallucinated devourers no longer leave acid spores on targeted units.
  • HallucinationされたDevouerのacid spores効果は、目標に残らなくなった

  • Spider mines are now properly affected by disruption web.
  • disruption webはSpider minesに正しく影響を及ぼす。
    (今まで無効だったんか?)

  • Neutral medics no longer auto-heal units.
  • 中立軍のmedicは自動でヒールしなくなった
    (自軍・同盟軍のMedicは今まで通りちゃんと自動でヒールします)

  • Added a wireframe for Infested Duran in a dropship.
  • Infested Duranがdropshipに輸送されてるときの絵を足した。
    (キャンペーンをプレイしましょう<おまえもな)

  • The low memory version of the disruption web art is now correct.
  • 低メモリ用にディスラプションウェブアートを訂正した
    (Battle.netの宣伝のことか?)

  • Terran insane AI no longer locks the system.
  • テラン発狂AIはシステムをロックしなくなった
    (AIモードでしゅか;_;)

  • Fixed the bug that allowed terran buildings to move after landing.
  • テラン建造物が着地の後に動けるバグを修正した
    (だってさKingさん(ぷぷ)

  • Fixed the bug that incorrectly allowed 'morph to lurker' commands to be issued to units that weren't hydralisks.
  • どうにも誤りの多いhydralisksがlurkerへ変身するコマンド発行のバグを修正した

  • Miscellaneous minor bug fixes.
  • そのほか細かい修正

  • (StarEdit) Eliminated dependence on updated comctrl32.dll
  • (StarEdit) Now displays language based on installed version of Starcraft rather than operating system setting
  • (StarEdit) Fixed a bug in the Player Upgrades dialog that could cause settings for one player to be inadvertently copied to another
  • 上記3つはエディターの問題のようなのでパス。